Trampolinspecialisten og MTAB med vellykket samarbeid
Ved MTABs lager i Göteborg hoppes det så fort vårsola titter frem. Samarbeidet med Trampolinspecialisten innebærer at forskjellige trampoliner demonstreres og selges ved lageret.
Trampolinspecialisten er en familiebedrift som har hatt stor suksess med salg av trampoliner i over 25 år. Bedriften har utviklet butikkløsningene sine i takt med at markedet og kjøpeadferden har utviklet seg. Løsningen har blitt at Trampolinspecialisten outsourcer butikk og salg i forbindelse med lagrene sine rundt om i landet. Akkurat nå kan trampolinene testes og kjøpes ved MTABs lagre i Göteborg, Malmö og Stockholm. Den nyeste etableringen skjedde i Göteborg i 2018.
– Vi har eget lager, showroom og butikk i Täby i Stockholm. I takt med at e-handelen har overtatt de siste årene har vi imidlertid valgt å outsource butikk og demo i stadig større grad. I Göteborg kan kundene teste, klemme og kjenne. Noen kjøper i butikken ved MTAB, mens andre drar hjem og bestiller på nettet, forteller Tomas Stark, ad00m.dir. hos Trampolinspecialisten.
Alltid ansatte på plass
Samarbeidet med MTAB innebærer at trampolinene vises frem ved lageret. Kundene kan til og med kjøpe direkte fra butikken i lokalene. Alt skjer i kontakt med MTABs ansatte. Kai Klint, formann ved MTAB, forklarer at butikken og lageret i Göteborg også underletter Trampolinspecialistens etablering mot Norge og Danmark. Nå er den andre sesongen nettopp i gang i Göteborg:
– Trampolinene ble satt opp i begynnelsen av april. Det kommer som regel mye folk når det er fint vær. Våre ansatte har god kunnskap om produktene og kan gi kundene råd før de kjøper. Her er det alltid ansatte tilgjengelig, slik at kundene kan få svar på spørsmålene sine.
Samme serviceinnstilling
Trampolinspecialisten selger trampoliner i høy kvalitet, uten mellomledd. Tomas Stark forklarer at det er viktig å la kunden teste premiumprodukter før de kjøper dem.
– Vi deler MTABs innstilling og vilje til service. De er, som oss, forberedt på å gjøre det lille ekstra for å gi ordentlig god service. Vi mener det er viktig at kvaliteten i produktene våre også gjenspeiles i kjøpsopplevelsen og hvordan vi møter kundene. Vi kunne ikke funnet en bedre samarbeidspartner for denne løsningen, avslutter Tomas.